De voorouders van de huidige mens waren gedurende zo'n 200.000 jaar jagers/verzamelaars. Dat duurde tot de opkomst van de landbouw.
De mannen gingen op jacht en de vrouwen verzamelden voedsel rond de plek waar ze op dat moment verbleven.
Mannen hebben dus zo'n 200.000 jaar geoefend in speerwerpen en boogschieten.
Door de evolutie hebben de speerwerpers/boogschieters met de beste hand/oog combinatie overleefd omdat die met eten thuis kwamen.
Vrouwen missen 200.000 jaar ervaring op dit gebied, maar ontwikkelden andere vaardigheden om te overleven.
Als je even iets kwijt bent bijvoorbeeld je sleutels of je bril, laat dan een vrouw daarnaar zoeken.
Een vrouw kan beter zoeken dan een man, omdat een vrouw overal zoekt en een man alleen zoekt op de plek waar het kan liggen.
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Darts staat niet bepaald bekend als een fysieke sport, maar toch zijn mannen bij darts net zo dominant als in andere (meer fysieke) sporten. Dartskenner Jacques Nieuwlaat heeft wel eens verklaringen gehoord als een mindere hand-oog coördinatie bij vrouwen of een mindere concentratie, maar hij wijst toch vooral op het simpele feit dat er veel minder vrouwen darten. "Dan zijn er dus ook minder goeie", zegt hij.
fremar