Heb je een speciale fietsdrager nodig voor een mountainbike?

Ik ben een beetje op Marktplaats aan het zoeken voor een fietsdrager die op de trekhaak past, maar kan ik dan een gewone fietsdrager pakken?
Een mountainbike heeft namelijke dikkere banden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Antwoorden (1)

Het antwoord moet ‘Ja’ luiden: voor een mountainbike heb je een fietsdrager nodig die geschikt is voor de brede banden en eventueel ook voor de dikkere framebuizen.

“Voor mountainbikes zijn er ook verschillende fietsendrager voor op de trekhaak te koop. Denk hierbij aan de Thule Euroway G2 921, Thule Euroclassic 929 G6, Spinder Basic en de Uebler X21 Nano. Kijk bij het uitzoeken van een fietsendrager vooral naar de wielgoten, deze moeten breed genoeg zijn voor mtb banden en ook uitschuifbaar zodat zowel een 26” als een 29”- er past. [...]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je verschillende fietsen wilt vervoeren. De ene keer je racefiets en de andere keer je mountainbike of stadsfiets. De Spinder Compact, Thule Easyfold 931 en de Uebler X21 Nano komen hiervoor in aanmerking. Allround fietsendragers die voor elke fiets geschikt zijn, zelfs voor elektrische fietsen.”
https://www.mantel.com/blog/fietsendrager-voor-op-de-trekhaak/

“Waar je echter bij mountainbike fietsendragers ook rekening mee moet houden is dat deze geschikt zijn voor de bredere banden van een MTB. Coolblue heeft een overzicht (http://prf.hn/click/camref:1100lNUz/pubref:of-fietsendragertest/destination:https%3A%2F%2Fwww.fietsendragercenter.nl%2Fcategory%2F210699%2Ffietsendragers.html%3F105889%3D91355 ) gemaakt van de fietsendragers die geschikt zijn voor de bredere banden van een MTB. De door de consumentenbond zeer goed uit de test gekomen trekhaak fietsendragers Pro-User Diamant en Uebler X21 S zijn ook zeer geschikt voor het vervoeren van mountainbikes.”
http://www.onlinefietser.nl/fietsendrager-test/

Maak dus voor jezelf een lijstje welke dragers uit welke jaren in aanmerking komen, en beoordeel met dat lijstje in de hand de aanbiedingen die je tegenkomt.
Bordensteker