Je kan een diëtist(e) opbellen en een afspraak maken, dit zit soms in je basis zorgverzekering. Wel even opbellen, het is afhankelijk van meerdere persoonlijk feiten.
Is dit nou niet gratis, dan zijn er online wel gratis mogelijkheden (bron)

Toegevoegd na 12 uur:
-De eerste 3 keer is het gratis voor iedereen (basis zorgverzekering)
-Vervolg behandelingen gratis bv bij diagnose: obesitas, COPD of CVRM
-Kinderen tot 18 jaar oud geen eigen risico
Bel je zorgverzekeraar en vraag of je er onder valt, is het voor jou gratis?

-----Vergoeding basisverzekering
Dieetadvies door een diëtist wordt gedeeltelijk gedekt door de basisverzekering van alle zorgverzekeraars. Om precies te zijn krijg je een vergoeding voor de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. De verzekerde hoeft geen eigen risico te betalen indien de vergoeding van dieetadvies plaatsvindt via de zogenoemde ‘ketenzorg’ waar huisartsen en diëtisten onder kunnen vallen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de diagnose diabetes, COPD of CVRM. In andere gevallen is het eigen risico wel toepassing. Uitzondering hierop zijn kinderen tot 18 jaar oud: voor hen geldt geen eigen risico. In een aantal gevallen kan de verzekerde zonder verwijzing gebruik maken van dieetadvies. Er geldt hierbij wel een voorwaarde:

. In de polisvoorwaarden van je (aanvullende) zorgverzekering staat dat directe toelating zonder verwijzing volledig wordt vergoed. Sommige zorgverzekeraars, zoals CZ en de Friesland, staan directe toelating niet toe. Er is dan een voorschrift van een arts vereist.----- (bron)

http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/dieetadvies
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Volgens mij krijg je de eerste 2 uur vergoed via de verzekering, als je een verwijzing hebt van de huisarts.