mag je meerdere proteineshakes per dag nemen?

Beste,

Mag je meerdere proteinesuplementen per dag nemen of is dit dan schadelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Erna55
7 jaar geleden
Het is niet giftig.
Maar mogelijk heb je een doel bij het gebruik van de preteinenshakes. Veel mensen gebruiken het in training voor spieropbouw. Met meerdere shakes zullen je spieren niet extra groeien.
Cryofiel
7 jaar geleden
Klopt, Erna.

Antwoorden (1)

Je mag zoveel eiwitshakes nemen als je wilt, het gaat om het totaal aantal eiwitten (en kcal) dat je op een dag binnen krijgt.
Als je gezonde nieren hebt, kun je zonder problemen 1,5-2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht verteren.
Dit kun je makkelijk zien als je je voeding bijhoud in een site/app als My Fitness Pal of FatSecret.

De vraag is of je het nodig hebt. Eiwitshake is supplement, aanvulling. Het beste is natuurlijk om extra eiwitten gewoon uit je voeding te halen. Extra kwark, kip, etc nemen.
Als je veel sport, heb je natuurlijk eiwitten nodig. Maar let wel op dat je niet zoveel neemt dat het in de weg komt van anders dingen (je hebt ook vetten, groente, koolhydraten etc nodig).

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je 75 kilo weegt, kun je dus zonder problemen 150 gram eiwitten op een dag eten (liefst verdeeld over de dag).
Goed streven is in elk geval 100 gram eiwitten, op deze manier heb je een range met een minimum en een maximum.
Probeer eerst je voeding aan te passen dat je de meeste eiwitten daar uit haalt, normale voeding is volwaardiger en goedkoper dan eiwitpoeder. Hier zie je voorbeelden van eiwitrijke voeding: http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
Ritsuka
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
+