waarom is vissen een sport?

wij moeten voor school een opdracht maken.
wij hebben besloten zelf een goede definitie te geven aan het begrip "sport".
dit doen wij door te kijken naar sporten waarvan je niet zou denken dat het sporten zijn, maar die toch wel sporten zijn. 1 van die sporten is vissen.
daarom vragen wij ons af waarom vissen een sport is.
hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
4.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.encyclo.nl/begrip/sport
Poet
9 jaar geleden
En waarom is naar je werk fietsen geen sport tenzij je daarbij een fiets gebruikt waarop het makkelijker gaat (racefiets) en je er versierde kleding bij aantrekt (racefietskleding)?

Antwoorden (2)

Gewoon vissen is voedsel vergaren. Vissen kan een sport zijn als dat in wedstrijdverband wordt gedaan, wie heeft de grootste aan de haak! Bij dammen denk je ook niet zo 123 aan sport maar er worden wel wedstrijden in gespeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
schaken en dammen doen we ook, maar daar zijn wel redenen voor te vinden, voor vissen niet echt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je antwoord legt niet uit waaróm vissen als sport wordt beschouwd.
Als een wedstrijdverband sport definieert zou knikkeren bijvoorbeeld ook een sport zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rabelais, dan gaat het niet om het spel, maar om de knikkers. Of is het andersom?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@JoanDArc
Gheghe... in dat geval beide ;)
Sport kan omschreven worden als een fysieke bezigheid met vaste regels, waarbij vaak sprake is van het beoefenen van deze bezigheid op reglementaire wijze in competitieverband.
Sporten kunnen ook recreatief beoefend worden. Het woord sport is afgeleid van het Franse desportes: des: weg en port: dragen: dus ontspanning.
De Belg Guido Nullens werd wereldkampioen klassiek hengelen op het WK 2005 in Finland. Hij viste tweemaal goud, tweemaal zilver en één keer brons op diverse Europese kampioenschappen. Hij trainde regelmatig in het Noord Hollandskanaal met enkele leden van team "Het Guppy" uit Ede. In het begin kreeg hij de vis niet echt aan de praat. Maar met zijn ervaring, opgedaan in de jaren tijdens de aanloop naar het wereldkampioenschap, wist hij na het vangen van een aantal blieken ook de brasems op de plek te krijgen, wat verder niemand lukte.
Sportvissen is het vangen van vissen om de competitie aan te gaan met andere sportvissers. Zoals Guido Nullens het vissen beoefent is het een sport.