Wat kan de oorzaak zijn van pijn in de pols tijdens het tennissen bij een jongen van 8 jaar?

Mijn jongste zoon heeft wekelijks tennisles. Gisteren was het de eerste keer na 3 weken (door de vakantie) en na ongeveer een half uurtje kreeg hij pijn in zijn pols (de rechter, hij is rechts). Het was de eerste keer dat hij dit had en hij tennist nu toch al meer dan een jaar. Deze zomer zelfs volledige dagen want hij deed tenniskamp.
Het is wel zo dat zijn racket nu wel te klein wordt, de meester zei het gisteren. Die gaat ervoor zorgen dat hij volgende week er één meebrengt die groot genoeg is voor hem.
Zou het kunnen zijn dat hij door te tennissen met een te kleine racket pijn kreeg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (1)

Ja , de krachten zijn enorm op een kinderracket . Zorg voor de juiste grip ! Wees voorzichtig met de zgn Western grip ! Zorg voor goede demping en een juiste bespanning ververs de bespanning minimaal jaarlijks . Let er op dat je zoon de bal op de zgn sweet spot raakt .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij tennist nu nog met een 23 (als hij de racket laat hangen, hangt die toch ongeveer 1 of 2 cm boven de grond), maar zal waarschijnlijk een 26 nodig hebben. Zijn racket is van september 2013.
Aangezien de lesgever een racket gaat meebrengen, zal het wel een goede zijn. Normaal gezien mag hij er eerst mee oefenen.
Gisteren had hij voor een andere jongen 2 rackets bij en die moest met allebei oefenen om er daarna de beste uit de kiezen.
Dus bespanning verversen op zijn eerste racket zal niet nodig zijn. Maar hoe merk je eigenlijk dat de bespanning niet meer goed is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat van de bespanning heb ik geen goede tip , raadpleeg je leraar .