Hoe noem je zo een kraag (gesloten sjaal) voor bijvoorbeeld wintersport?

Wat ik zoek is een soort van sjaal maar dan niet met een begin en een einde maar gewoon een circel welke je over je hoofd trekt en dan lekker om je nek en mond zit.

Ben nu al een tijdje opzoek bij verschillende web winkels, maar weet niet precies wat ik als zoek opdracht moet opgeven. Heb het al geprobeerd met bandana maar dan krijg ik niet wat ik zoek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
7K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een col is door meerdere mensen genoemd en is in principe ook goed, alleen het product waar ik naar zoek lijkt het meest op een neck gaiter

Andere antwoorden (6)

Shawl muts!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow, ik zie nu dat je grote aantallen moet bestellen, maar met het woord zelf kun je misschien verder googelen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Of ze even bellen met de vraag waar je ze per stuk kunt kopen; zij leveren ze vast ergens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kolsjaal

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.benscore.com/epages/61841543.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61841543/Products/%22M7%20101%2071%22
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn ze ook wel te koop op de markt bij kramen waar ze verschillende sjaals en dassen verkopen.
suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Polar Buff.

Een filmpje over het gebruik vind je op:
http://www.youtube.com/watch?v=x5zfS2k5PBM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi, dat heet een col idd.. maar dat heeft iedereen al gezegd.. wel wil ik toevoegen dat wanneer je een warme hals wilt hebben de beroemde coltrui ook uitkomst kan bieden (a)
succes

Toegevoegd na 1 minuut:
XD nou zie ik dat ik de eerste ben... maar die cols zijn heel erg hip momenteel, de lossere versie hangt gewoon bij de h&m (niet heel geschikt voor wintersport) maar die cols kun je ook kopen bij de runnersworld. Er zijn ook mutsen die de functie hebben. Dan zit er een elastieken koordje bovenop en dan kun je 'm om je nek doen. Multifunctioneel.
nogmaals succes