Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe brei ik een kussen overtrek dat bestaat uit heel kleine bergjes, piramides als het ware?

Ik woon al jaren in Canada. Herinner me dat bij een bezoek aaneen tante ik altijd een kussen zag dat aan de bovenkant kleine gebreide bergjes had. Kan iemand zich dat patroon herinneren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Misschien de dubbele gerstekorrel? De Gerstekorrelsteek is gebaseerd op recht en averecht breien. Dit patroon levert op een simpele manier een mooi reliëf op. (zie in bron in voor een werkwijze) In bron een voorbeeld van een sjaal gebreid in dubbele gerstekorrel.

Er is ook nog een variatie mogelijk op de dubbele gerstekorrelsteek. (zie in bron3)

Toegevoegd na 8 uur:
Ik kom nog even terug op die steek. De braamsteek geeft nog meer een effect van bergjes. zie in bron 4
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je idee. Ik heb via Ravelry een foto ontvangen. Precies wat ik zocht, gebreide torentjes. Ze worden over 5 naalden gebreid. Wacht nu op het patroon.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding