Wat is een sport waarvan je afvalt die niet intensief is en bij een vereniging kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (6)

Je kan naar de Weight Watchers gaan. Is niet intensief en in een soort verenigingsverband.
Maar je kan ook gaan wandelen, er zijn vele wandelverenigingen, die vallen of onder de KNBLO of de NWB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"naar de Weight Watchers gaan" uit ervaring kan ik je vertellen : dát is geen sport ! -
sluit je aan bij een wandelvereniging ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zumba helpt goed! Het is leuk, gezellig en het uur gaat gauw voorbij. Je merkt (haast) niet eens dat je heel intensief bezig bent en super zweet! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar ik probeer aan te geven dat Zumba juist wél een intensieve sport is waarvan je niet merkt dat het intensief is. Het is gewoon leuk.
Ik heb de vraag goed gelezen, wilde gewoon een optie geven die intensief is zonder dat je het (heel erg) merkt.
Wandelen daarentegen is natuurlijk de ideale oplossing. Dat weet ik ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet nodig hoor die -5 duimpjes -.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar inderdaad je kunt ook gaan fietsen. dat is ook gezellig en je merkt er ook niet zo veel van
Een sport waarvan je afvalt is per definitie intensief.
Wel heb je belastende en minder belastende sporten: zwemmen is bijvoorbeeld wel intensief maar niet zo belastend (voor spieren en gewrichten), en kan prima in verenigingsverband worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere vorm van (meer) lichaamsbeweging is goed als je wilt afvallen. Lichaamsbeweging gaat namelijk insulineresistentie tegen waardoor je de neiging tot vet opslaan vermindert. In verenigingsverband is wandelen de eerste keuze maar ook fietsen en zwemmen komen in aanmerking. Die sporten kun je net zo intensief of recreatief beoefenen als je wilt en zijn prima samen met anderen te doen.

Je moet echter met twee dingen rekening houden. Er is een kans dat je je spiermassa vergroot, afhankelijk van de soort sport die je gaat beoefenen, waardoor je juist zwaarder wordt en je krijgt een geweldige trek in eten van lichaamsbeweging. Afvallen is namelijk vooral een kwestie van een negatieve energiebalans: minder eten dan je verbrandt.

Dat maakt meteen duidelijk dat je met de hoeveelheid voeding veel meer invloed kunt uitoefenen op je gewicht dan met sporten. Heb je de Utrechtse domtoren weleens beklommen of een andere hoge kerktoren? Al die trappen moet je enkele malen op en af om één boterham met beleg te verbranden. Natuurlijk moet je die boterham niet laten staan maar wel de chips, frisdrank, vruchtensap, snoep, koek etc. Maar lichaamsbeweging is absoluut een goed idee, al is het alleen al omdat je je er fitter door gaat voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit zelf op tafeltennis en val wel wat af. 1,5 uurtjes trainen gaan zo voorbij als je op een vereniging zit en samen traint. Het is ook niet zo intensief maar je moet wel de motivatie hebben om een sport te doen waarmee je in het begin niet heel goed bent. Maar hoe verder je komt hoe leuker het is. Je kan competitie spelen en prijzen winnen of zelfs geld.