Welke spiergroepen worden er getraint met de volgende apparaten?

Mid Row

Lat Pulldown

Seated Row < De korte of de lange rugspieren?

Back Extension < Alleen de 'back' of meer?

Horizontal Leg Press < Alleen de benen, of ook de korte rugspieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Mid row = midden rug
Lat pulldown = zijkant rug
Seated row = midden rug (korte spier)
Back extensions = onderrug, het isoleert alleen die spier.
Horizontal leg press = dijbeen (boven- zijkant beenspieren), je gebruikt een beetje je binnenste buikspieren en onderrug om alles te stabiliseren.

Waarom wil je graag weten welke spiergroepen je traint? Kan je niet beter andersom beredeneren, dus eerst bepalen welke spiergroep je wilt trainen en dan de oefeningen bepalen? Of is dit zo'n standaard trainingsschema die je hebt gekregen? Btw mocht je de oefeningen in deze volgorde willen trainen, ga niet eerst je onderrug trainen en dan leg pressen, voelt net alsof je onderrug in brand staat ;)