Wat zijn goede cardio oefeningen voor thuis?

Ik wil graag naast mijn handbaltrainingen en wedstrijden iets meer sporten, maar heb niet altijd tijd om hier de deur voor uit te gaan en wil dan gewoon tussendoor even wat oefeningen doen! weet iemand goede oefeningen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wii Fit!

Antwoorden (5)

Dansen, traplopen, of op zo'n stilstaande fiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hometrainer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ja, haha. Kon er niet op komen.
Touwtje springen (zonder touw). Hoela hoepen.(zonder hoelahoep).

Toegevoegd na 1 dag:
Zonder gekheid, deze oefeningen kun je steeds thuis even tussendoor doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doel van cardio fitness is het omlaag brengen van het vetpercentage en het verhogen van het uithoudingsvermogen. Dit doe je door je lichaam gedurende een langere periode met een bepaalde activiteit te belasten, waardoor de hartslag omhoog gaat. Veel voorkomende activiteiten:

•Hardlopen
•Fietsen (eventueel met een hometrainer)
•Springtouwen
•Zwemmen
•Duinen in de buurt? Ren deze eens op en af!

Zoals je ziet zul je bij veel activiteiten toch het huis uit moeten, maar dit wil niet zeggen dat je meteen naar een sportschool moet. Ook een stukje rennen door de natuur, of zwemmen wanneer je dicht bij de zee woont is zeer geschikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meer informatie op onderstaande site:

http://fitness-plaza.nl/artikel/fitness-oefeningen-voor-thuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hele tijd op je tenen staan en dan weer dalen totdat je hak net niet op de grond is en dan weer omhoog. Flink dansen of op je rug liggen en met je benen gaan fietsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nintendo wii aanschaffen.