Ik ben van plan om op zwemles te gaan voor volwassenen. Ben op dit moment 23 en heb nooit zwemles gehad.

Hoeveel lessen zijn ongeveer nodig om de basis te leren?
Maar wel zo veel dat je fatsoenlijk kan zwemmen?
Ik hoef geen diploma's ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen! Ik heb vroeger wel zwemles gehad, maar de afgelopen jaren opnieuw, en ik heb zoveel geleerd, ik kan nu borstcrawl, rugcrawl, vlinderslag, en zelfs snorkelen. ALs je gewoon in het zomerseizoen begint, kun je aan het eind van de zomer heel aardig zwemmen denk ik.
En het is gewoon zo leuk!

Antwoorden (3)

Zolang je gemotiveerd bent en ook de moed hebt om diepe water in te gaan en je hoofd onde ater te stoppen en realiseert dat je geen lucht heb daar beneden en daardoor dus niet in paniek raakt leer je het vast wel binnen 5a6 lessen mijn moeder is 40 die doet het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft dan helemaal niet zo lang op zwemles als je geen diploma's nodig hebt. Dan kun je het net zo goed van een vriend ofzo leren, Je leert het dan ook en het is gratis. Is dat misschien iets??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is altijd verstandig om te doen. misschien dat je, als je te water raakt, je hoofd best boven water kunt houden, maar wat je vaak mist, als je niet de juiste slag hebt, is uithoudingsvermogen. je raakt veel sneller vermoeid. het is dus aan te raden om idd op les te gaan.
in de meeste zwembaden heb je speciale cursussen voor volwassenen. dit is handig, omdat je als volwassene veel beter beschikt over coördinatie van armen en benen en veel meer kracht hebt in armen en benen.
je zult het dus veel sneller leren.
hoe lang zo'n cursus duurt, weet ik niet, maar ik zou gewoon even naar een zwembad in de buurt bellen om te vragen of ze zo'n cursus aanbieden en hoe lang die duurt.