Zijn sit-ups echt slecht voor je rug en verbranden ze calorien?

Ik doe elke dag sit-ups en las laatst dat het slecht is voor je rug. Dat vond ik erg jammer want ik wilde graag me buikspieren trainen. Moet ik er nu mee stoppen?
Ik wil graag ook weten of het calorien verbrandt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig lijkt het wel alsof alles slecht is voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja he! In alle tijdschriften en op het internet zeggen ze echt dat elke spieroefeninv slecht voor je is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Calorieën verbrand je altijd. Ookal als je stil zit.
Maar over dat rug, kan ik helaas geen antwoord bieden omdat ik het niet weet. ;p

Het beste antwoord

Sit-ups zijn helemaal niet slecht voor je rug, mits goed uitgevoerd. Dan zijn ze daar juist heel goed voor!
Laat je wel helpen door een fysiotherapeut o.i.d., want veel mensen denken dat ze wel weten hoe het moet, maar het is belangrijk dat de oefening goed uitvoert en dat je de juiste spieren aanspant. Doe je dat niet, dan kan het inderdaad wel eens heel slecht voor je rug zijn.

Ik heb zelf goede ervaringen met sit-ups bij rugklachten, eigen ervaring dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel veel mensen denken dat men vanuit liggen helemaal overeind moet komen .
En dat is slecht voor de rug .
Ga liggen en hou de handen op de buik .
En ga alleen met de schouderbladen van de grond af .
En hou dit 30 sec vol en die tijd kun je later iets verlengen .
Of ga liggen en hou eerst het linkerbeen iets omhoog en een tijdje zo vasthouden en dan het linkerbeen .
Omdat je de handen op de buik hebt dan kun je voelen hoeveel de buikspieren zich aanspannen .
Die oefening kun je ook combineren.
Schouder omhoog en een been .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel ik zou het proberen!