Hoe bouw ik een goede conditie op?

Ik ben vaak snel moe met sporten en zou langer vol willen houden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ik heb ervaring met een hardloopschema (zoek ze op internet, want er zijn er veel) die uitgaan van drie keer per week hardlopen, en de start is echt heel erg goed te doen, bijv 2min lopen, 1 min wandelen, 2 min lopen, 1 min wandelen, 2 min lopen. Dat is de eerste keer, En de tweede keer wordt ergens 1 minuut lopen bijgedaan en de rest blijft hetzelfde. En zo opbouwend versterk je je conditie. En met hardlopen bedoelen ze dan zo'n tempo dat je er nog bij zou kunnen kletsen met een vriend/vriendin.
Dit schema heeft mij gebracht tot uiteindelijk 45 min in de duinen hardlopen. En ik ben geen hyper-sportieveling en ook niet zo'n doorzetter. Om even aan te geven dat het echt bereikbaar is.
Ook zijn er cd's (ik hoor een vriendin over "Evy"?) die je inspreekt wat je moet doen, of moed in spreekt, mischien muziekje eronder? Persoonlijk ken ik die niet, maar sommige mensen vinden dat erg prettig.
Drie keer per week klinkt misschien veel, maar als je opbouwt zoals boven omschreven houdt je het vol, je bouwt op dus dat is belonend, en uiteindelijk is het verslavend!
Zorg er wel voor dat er niets is wat je tegenhoudt om het te doen en zet het in je agenda.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja in een keer van het ene naar het andere uiterste werkt absoluut niet, stapsgwijs verleg je steeds je grens en wen je eraan... toppie :) Dat is met veel dingen zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Evy werkt inderdaad makkelijk en leuk. Lekkere muziek en aanmoedigingen terwijl je loopt te ploeteren.
+

Andere antwoorden (3)

Door regelmatig te gaan. bv een trainingsschema waar je drie keer per week gaat hardlopen, een keer snel, kortere afstand, een keer gemiddeld, en een keer langer dan gemiddeld, rustiger. Dat een poosje volhouden en je conditie zal met sprongen vooruit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon veel trainen, en dan vooral op een wat rustiger tempo langere afstanden lopen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Training with the stars is een leuke en veilige manier om je conditie op te bouwen!