Wat is de populairste sport?

Iedereen zit op een sport, maar wat is nou de populairste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Top 10 – sporten voor heren
1) Fitness – Cardio
2) Veldvoetbal
3) Wielrennen / Mountainbiken
4) Hardlopen/ joggen
5) Tennis
6) Wandelen
7) Biljart
8) Zaalvoetbal
9) Vechtsport
10) Squash

Top 10 Sporten voor dames
1) Fitness – Cardio
2) Groepslessen op muziek
3) Wandelen
4) Hardlopen / joggen
5) Danssport
6) Wielrennen / Mountainbiken
7) Tennis
8) Hockey
9) Veldvoetbal
10) Biljart

In Nederland is voetbal de belangrijkste sport. Het Nederlandse voetbalelftal won het Europees kampioenschap voetbal 1988 en behaalde op veel andere EK's en WK's ereplaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voetbal natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetbal en daarba d8 ik basketbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal. meisjes doen veel verschillende sporten zoals: zwemmen,volleybal,basket en nog veel meer . maar bijna alle jongens doen voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cricket is erg populair in andere landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2007 heeft het CBS daar onderzoek naar gedaan, zie de tabel met de resultaten. Dat de tabel optelt naar meer dan 100% komt omdat er mensen zijn die meerdere sporten beoefenen. Slechts 68% van de mensen tussen de 6 en de 79 doen aan sport (variërend van darts tot voetbal).

Fitness / Cardio / krachttraining staat bovenaan, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat een fanatieke sporter dit vaak naast zijn eigenlijke sport beoefend om zijn conditie te verbeteren

Toegevoegd na 2 minuten:
De tabel is wat klein geworden, maar als je erop klikt opent hij goed leesbaar in een ander scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Populair is niet het juiste woord :P
Elk land heeft wel iets, neem Nederland. veel voetbal.
Of Japan, daar is Honkbal echt populair.
Amerika is meer van de Amerikaanse Voetbal "Rugby"
En basketbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, het verschilt inderdaad per land. + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
American Football is geen Rugby. Rugby is een totaal andere sport. Rugby is vooral populair in Engeland, Wales, Ierland, Schotland en Nieuw-Zeeland. Het is meestal slimmer als je praat over dingen waar je verstand van hebt want zo kunnen nu veel mensen denken dat het dezelfde sport is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je me de bron geeft :P
of waar je het info vandaan hebt, geloof ik je best :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste ik zit op rugby dus ik weet zeker dat het dezelfde sport is en hier heb je nog een andere bron http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-rugby-and-football.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt maat ;)