Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er free running les in wassenaar of vlakbij??

Ik ben 12 en wil freerun les of training

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Beste Laura,

het beste om te leren freerunnen is door het op straat te doen.
Freerunnen zegt het al: vrij rennen. zoek wat leuke hekken op en ga daar over heen springen, ook veel trainen qua spieren is handig met freerunnen
Succes;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Freerunnen is iets wat je jezelf aan moet leren, er zijn geen echte lessen in te volgen. Wat je wel kunt doen is op Turnen gaan. Bij Turnen leer je salto's, evenwicht en andere zaken die van pas komen bij Freerunnen.

Ik zet even op een rijtje:
- leren klimmen
- leren optrekken
- leren springen
- leren stunten (salto's)

Leren klimmen en optrekken kun je het beste beginnen met de klimwand. Je zoekt een speeltuintje, en je trekt jezelf zo vaak mogelijk op aan een stang. Wanneer je de spieren heb gekregen door het optrekken, en de behendigheid door het wandklimmen kan je al proberen bijvoorbeeld een schuur op te rennen.

Voor dus springen en hardlopen zou je eventueel wat kunnen Atletieken. Je kan het natuurlijk ook buiten doen, door zo hoog of ver mogelijk te springen.

Bij het leren van stunten heb je wel professionele hulp nodig. Turnen is daarbij erg handig, of misschien heb je een bekende die dat jou wilt leren.

Wanneer je beetje over die eigenschappen beschikt kan je gaan beginnen. Van te voren zou je op youtube wat filmpjes van freerunning kunnen kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je iets geschikts vinden op onderstaande link.

Of probeer een maatje te vinden die het ook wil leren. Samen oefenen lijkt me een stuk gezelliger en misschien ook leerzamer dan alleen.

Als je niemand kent die het doet zijn er genoeg Websites of tijdschriften waar je een oproepje kunt plaatsen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding