mag je vanaf je 13 al naar de sportschool

Ik wil graag wat slanker worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
10.5K

Antwoorden (7)

Ja, maar alleen cardio. Nog geen zware gewichtoefeningen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hometrainer werkt goed en effectief
Ja, overigens niet alle sportscholen, maar kies een goede en vraag begeleiding. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag vanaf je 14 cardio doen.
als je 13 ben dus niet.
Op latere leeftijd mag je met zware gewichten gaan beginne .
Als je 13 ben en je wil toch wat doen doe buikspier oefenningen thuis maak een schema en bouw het langzaam op neem om de dag een rust dag dan groeien je spieren het meest.(en is beter voor je)

Groetjes jim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag als 13 jarige natuurlijk sporten. Alleen is 13 jaar wat jong voor de fitness -want dat is denk ik wat je wilt, aan de gewichten hangen- omdat je lichaam nog in de groei is. Nu heb ik bij mij op de fitness school wel een paar apparaten voor jongeren zien staan. Maar om af te vallen kun je beter gaan zwemmen (waterpolo), roeiem of een tramsport gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou nog even wachten ik begon op mijn 12e en heb flinke littekens opgelopen van huid die niet snel genoeg mee groeide

was ook best stom van me maarja vrienden die ouder waren gingen ook en ja dan wil je bij bankdrukken ook 90 kilo doen en nu loop ik dus sinds mijn 13e met littekens wat het achteraf helemaal niet waard is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat kinderfitness. Daarbij doe je de helft van de les actieve spelletjes en het andere deel doe je dingen op sportautomaten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op jouw leeftijd kun je afvallen door te sporten bij een fysiotherapeut die je dan op de juiste manier kan begeleiden. Je kan vanaf elke leeftijd al sporten alleen de intensiteit moet aangepast worden aan je leeftijd. Te zwaar trainen remt je biologische groei. Onzin praatjes als veel buikspier oefeningen moet je niet serieus nemen. Je kunt namelijk nooit plaatselijk vet verbranden dus door alleen buikspieren te trainen val je geen gram af. Verder gebeurt het ook heel vaak dat kinderen met overgewicht als ze in de pubertijd komen sneller vet gaan verbranden en alsnog slank worden. Let voor nu vooral op je eten. Dus niet teveel snoepen en vruchtensapjes zijn ook erge dikmakers vanwege het hoge suikergehalte dat er in zit. Succes !