Wie wordt de nieuwe trainer van Ajax?

Voor mij een belangrijke vraag hoor! ;)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Het beste antwoord

Ik denk dat ze er eerst een interim opzetten, of een duo zoals bv Frank de Boer samen met Danny Blind.
De training begint nl al weer midden juni, en de meeste trainers zitten nu nog in hun competitie. (uitzonderingen daargelaten, zoals Frank Rijkaard). Het zou mij niet verbazen als Co Adriaanse weer trainer zou worden van Ajax, helemaal nu het oude bestuur van weleer bijna volledig weg is. Maar ook Adriaanse is momenteel nog bezig met Salzburg om het kampioenschap, en heeft al aangegeven eerst van een vakantie te willen genieten....

Toegevoegd op 17-05-2009 13:46:37
Overigens heeft Ronald Koeman onlangs op televisie ook aangegeven niet onwelwillend tegenover een terugkeer naar Ajax te staan. Zou ook nog een kandidaat kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik denk dat Johan Cruijff het nog eens zal proberen... Niemand die dat verwacht, maar let maar op... de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Dat zou ik ook wel leuk vinden, maar dat gaat ie NOOIT van zijn leven doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja lijkt mij ook sterk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Johan Cruijff maakt er al jaren geen geheim van dat hij zich op de achtergrond bezig houdt met het technische gedeelte van Ajax. Ik denk dat dit in de toekomst ook zo blijft...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met ajax heeft hij sinds het begin van van basten niks meer te maken. En dat zal ook zo blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha die zou gek zijn. Nee hoor, Johan blijft veilig kritiek leveren van buiten het speelveld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Cruijff heeft voorgoed afscheid genomen van het trainerschap.
Hij is natuurlijk ook een beetje in zijn eer aangetast toen Ajax hem wegstuurde.
Cruijff heeft gezegd dat als Ajax hem om advies vraagt, hij ze zeker te woord staat, maar trainer wordt hij niet meer.
Sollied.
Vanmiddag bekerwinnaar met Heerenveen, volgend seizoen naar Ajax. Mark my words.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een deel van je stelling ben ik het wel eens, niet dat ze de bekerfinale gaan winnen. De KNVB-cup gaat via de A1 leuk weer terug naar Enschede. Go Tukkers !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel 1 van mijn voorspelling is al uitgekomen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas... niet verdiend, Twente had op basis van de 2e helft en de verlenging moeten winnen, maar ik moet toegeven dat het verzilveren van 5 van de 5 penalties absoluut een wereld prestatie is geweest. Daarnaast moet ik zeggen dat als er willekeurig welke club in de finale had gestaan naast Heerenveen, ik voor Heerenveen zou zijn geweest, alleen Twente heeft bij mij nu eenmaal een streepje voor.
Michael Laudrup
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Frank Rijkaard
Robert Maaskant
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rijkaard heeft ook al afgezegd. Maaskant zou leuk idee zijn. Klagen over de arbitrage kan hij al goed, dat past wel bij Ajax.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, volgens mij heeft Maaskant net datgene wat Ajax zoekt in een trainer
Co Adriaanse.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden omdat ik geen inside informatie binnen de club Ajax heb. Ik denk dat Co Adriaanse een belangrijke kandidaat is. Ondanks dat hij heeft aangegeven dat hij het niet zal worden. Steve McClaren zou een andere kandidaat kunnen zijn. Ook was er nog een roddel dat Arsene Wenger bij Arsenal zou worden ontslagen wegens tegenvallende resultaten en dat hij intresse had in de trainerschap van de Amsterdammers. Outsider is Ronald Koeman, de laatste trainer die resultaten boekte bij Ajax. Desondanks denk ik dat de beleidsbepalers hem niet zouden aanstellen omdat hij vaak veel kritiek krijgt. Aangezien veel Nederlandse toptrainers ergens anders vast liggen en Ajax voor buitenlandse trainers inmiddels niet meer zo'n grote naam is denk ik dat er ook een niet gevestigde naam trainer zou kunnen worden. Ondanks de negatieve ervaringen met MvB denk ik dat een duo de Boer, Kluivert een optie zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Co Adriaanse zou een perfecte kandidaat zijn, maar die heeft al afgezegd (maar ja, Louis van Gaal zou ook niet naar Bayern gaan, dus je weet het nooit).

De Arsene Wenger theorie heb ik ook gehoord. Zou wel een mooie stunt zijn, als ze dat redden...

Ik denk eigenlijk dat Ronald Koeman gevraagd gaat worden. Ajax heeft al de nodige afzeggingen gehad, dus de Short-list wordt steeds korter...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koos Alberts, deze loopt iig niet weg...

Nee zon der gein, ik heb eerlijk waar geen idee... :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ronald Koeman wordt het sowieso niet, hij is al naar AZ (zie bron)

Rijkaard en Co Adriaanse worden het waarschijnlijk ook niet. Ook Olsen en Laudrup zijn al geen opties meer.

Misschien neemt Ajax Foppe de Haan wel. Hij heeft al bewezen een prima trainer te zijn en houdt van discipline, waar de spelers van Ajax om gevraagd hebben. (zie bron 2)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
John van het Schip. Zo is Louis van Gaal ook begonnen. Leo Beenhakker vertrok onverwachts en Louis mocht het overnemen. Bleek een geweldige trainer, zo niet de meest succesvolle trainer van Nederland (op Guus Hiddink na). Misschien lukt het Johnny Il Bello ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zal wel weer een grote verassing worden, daarom denk ik Tsjeu La-Ling
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:D :D :D Hij is iig altijd populair geweest bij de supporters!