Ophef is een goed woord.
Men kan zich blijkbaar nog niet neerleggen bij het feit dat Spanje wereldkampioen geworden is en probeert allerlei oorzaken te zoeken (buiten het eigen zwakkere optreden) om de nederlaag te verklaren.

Oke, Nederland had daar recht op een hoekschop, aangezien de bal via de schouder van een Spanjaard over de achterlijn ging, maar dat is de scheidsrechter ontgaan. Daarna heeft Oranje meer dan een minuut de tijd gehad zich te reorganiseren voordat het doelpunt pas viel, dus om alles op de corner te gooien...

Nog objectiever bekeken had Nederland al voor de rust met 10 man moeten spelen, omdat de charge van De Jong op Alonso in mijn ogen dieprood had moeten zijn in plaats van het "milde" geel dat hij ontving.

Laten we ons er bij neerleggen: Spanje was beter. Nederland probeerde de Spanjaarden vooral af te stoppen met overtredingen, omdat ze het niet bij konden benen.

Het is heel erg jammer, maar laten we blij zijn dat we 2e geworden zijn. Frankrijk, Italie & Engeland (om maar een paar landen te noemen) zouden graag ruilen met Oranje.

Over twee jaar is er weer een EK, laten we proberen om daar revanche te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het was duidelijk te zien, dat de bal van richting veranderde en dat daar een spanjaard in de weg stond.
Daarom had het een corner moeten zijn.
Elke corner is een potentiële kans om een doelpunt te maken, die kans werd Oranje ontnomen en daar gaat de ophef over. Mede doordat de scheidsrechter(s) later ook niet floten toen Spanje buiten spel leek en een doelpunt maakte.
In de herhalingen op internet is te zien dat het géén buitenspel was, het was dus een zuiver doelpunt.

Toegevoegd na 6 minuten:
dit filmpje vond ik overduidelijk, leuk met commentaar van ome Jack
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier het verslag van de wedstrijd.

Toegevoegd na 4 minuten:
de bal werd als laatste geraakt door een Spanjaard en dan moet een corner worden gegeven.Dit is niet gegeven.Vlak daarna scoorde Spanje.