Waarom is Gibraltar wél erkend bij de UEFA en de FIFA The Isle Of Man niet?

5 maanden geleden
in: Voetbal
ronron1212
5 maanden geleden
Dat valt onder groot Brittannië
tinus1969
5 maanden geleden
Gibraltar en Wales ook, @ronron1212. Blijkbaar heeft Man nooit t lidmaatschap aangevraagd.
jc54
5 maanden geleden
@Ronron; wat te denken van Wales en San marino? Schotland valt ook oner Groot Brittanië....
Trouwens, Gibraltar is ook Brits grondgebied.
ronron1212
5 maanden geleden
Onze eland dan moeten die dan ook lid worden bijv texel?
Mikaapje
5 maanden geleden
@ronron1212 nee het Engels systeem is erg ingewikkeld je hebt Brits kroonbezit, Brits overzees gebied, VK, Brits soeverein gebied (ofzo) erg ingewikkeld. Man is weldegelijk apart alleen niet op hoog gebied zoals defensie als ik me niet vergis, maar het verschilt volgensmij niet veel met Gibraltar sterker nog volgensmij is Gibraltar nog afhankelijker van het VK dus ik vroeg me af waarom wordt man in sport dan niet als een land gezien…
ronron1212
5 maanden geleden
@Mikaapje ik weet daar alles van
tinus1969
5 maanden geleden
@ronron1212 dan moet Texel eerst een eigen bond met een eigen competitie opzetten. Gibraltar en Man hebben blijkbaar zo’nneigen bond en competitie.
ronron1212
5 maanden geleden
@tins1969 dan is dat dus het antwoord.

Geef als eerste antwoord