Tegen wie werd Nederland in 2006 uitgeschakeld, hoeveel werd het en hoeveel rode kaarten vielen er

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog weet dat er veel rode kaarten vielen weet je ook heus wel dat het tegen portugal was.

Het beste antwoord

Ah, die fantastische Ivanov (scheidsrechter) wedstrijd.

In die wedstrijd vielen geen directen rode kaarten, wel 4 rode kaarten als gevolg van 2x geel.
Deze werden uitgedeeld aan:
Costinha (blessuretijd eerste helft)
Boulahrouz (63e minuut)
Deco (78e minuut)
van Bronckhorst (blessuretijd tweede helft)

Eindstand 1-0 voor de verkeerde ploeg.

"Scheidsrechter Valentin Ivanov trok 20 kaarten, waarvan 16 geel en 4 rood; een record in de geschiedenis van het WK voetbal. Hiermee passeerde hij de Spanjaard Antonio Lopez Nieto, die tijdens het WK 2002 16 gele kaarten trok. Volgens Sepp Blatter verdiende Ivanov zelf een gele kaart."
http://nl.wikipedia.org/wiki/WK_voetbal_2006_%281/8e_finale%29_Portugal_-_Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je uitgebreide uitleg! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is het met die Ivanov afgelopen? Fluit hij nog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Sinds het WK heeft niemand overigens nog iets gehoord van de Rus."
http://www.wereldvanoranje.nl/nieuws.php?id=1623
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (1)

1-0 tegen Portugal, met vier rode kaarten (2-2)