Hoe werkt de Leeftijdsindeling juniorenvoetbal?

Het voetbalseizoen loopt van augustus tot mei, Ik ben ingedeeld in Jo17 wat de geboortejaar 2000 dus mag zijn. Geldt dat dan voor het hele seizoen? Of telt het moment dat je 17 wordt (in het seizoen ( bijv in januari) of er na bijv in december pas, ook nog een rol? Of moet ik als ik in december 17 wordt v.a. januari naar jo18/19?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Antwoorden (1)

Je maakt in welk team je ook zit het hele seizoen af of er moet een uitzondering worden gemaakt (talent etc.), maar in principe niet. Als je in een team zit blijf er het hele seizoen in. Als je hierover vragen hebt kun je hiermee altijd terecht bij de leiding/club