Krijgen prof voetballers bij elke wedstrijd nieuwe voetbal shirts, broeken en sokken?

Wil mijn zoon graag weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
23.2K

Het beste antwoord

Bij de meeste grote profclubs wel.
Ik meen me te herinneren dat het de spelers van AZ eerder dit jaar verboden is de shirts te ruilen, vanwege de financiele situatie van de club.

De spelers van het Nederlands Elftal hebben sowieso voor elke wedstrijd een nieuw shirt, dat kan ook niet anders, aangezien ze tegenwoordig een vlaggetje van de tegenstander op de borst genaaid hebben, naast het vlaggetje van Nederland.
En het is uiteraard een beetje raar om een vlaggetje van Finland op je borst te hebben als je tegen IJsland speelt.

Wedstrijdballen worden doorgaans ook maar één keer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

lijkt mij niet, zijn dure spullen, nou hebben ze ook veel geld, maar om dat aan dit uit te geven....

dan kunnen ze dat beter doen aan nieuwe spelers o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb Nelly dat een keer op de tribune gevraagd bij AGOVV,toen zat ik naast de wasman

Hij zei;bij de rijke clubs wel(behalve de ballen die niet)bij de arme clubs niet

ik hoop dat je er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
bij zeer rijke clubs wel , daar gaan ze vaak de shirts
uitwisselen,de rest wat overblijft wordt gewassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan de club. Laatst las ik ergens bij een club dat de spelers gevraagd werden om hun shirt niet te ruilen wegens gebruik voor de volgende wedstrijd. Bij andere rijkere clubs maakt dat niet zo veel uit, die hebben wel een voorraadje. Sokken en broeken zullen denken wel hergebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voetballers worden heel erg verwend. Ze gaan echt niet vuil wasgoed mee naar huis nemen zoals gewone mensen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prof clubs wisselen vaak van shirt na afloop van de wedstrijd, de overgebleven vuile shirts worden (tuurlijk) niet door de spelers maar door de club gewassen en weer gebruikt. Bij veel (amateur)clubs zijn speciale mensen aangesteld om de shirts te wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een club van formaat wel want dan betaald de sponsor (of de club met reclame)