wat moet je doen als je een scheenbeen blessure hebt?

Ik moet zaterdag voetballen, dus moet snel over zijn.
Positie: Links Voor, Spits, Rechts Voor.
Blessure: 3 blauwe plekken bij de scheen.
ik kan amper lopen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
2.4K
Amadea
8 jaar geleden
Aan een sportarts advies vragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor blessure denk je dat je hebt?
En wat is er gebeurd en wanneer?
Met alleen blauwe plekken kan je nog wel lopen. Ik adviseer ook naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar de sportarts. In de tussentijd goed koelen en hoog houden.

Antwoorden (2)

koelen en vooral blijven bewegen anders word het stijf
als je er last van blijft houden ga dan langs bij de huisarts
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Blauwe plekken kunnen op verschillende manieren ontstaan, bijvoorbeeld door bloedarmoede of een gebrek aan bepaalde vitamines. Mocht je je kunnen herrinneren of je recent een schop hebt gehad tegen dat been, dan is het hoogstwaarschijnlijk een pijnlijke oppervlakkige blessure. Daarmee zou je snel weer moeten kunnen sporten; zorg voor koeling en een ontstekingsremmende zalf als Calendulan.

Als je niet zeker bent van de oorzaak van je blessure dan kun je ervoor kiezen even bij de huisarts langs te gaan, die kan je snel en helder adviseren wat te doen.

Als voetballer krijg je vaker blauwe plekken, dus hoogstwaarschijnlijk kun je zelf de beste inschatting maken.