Hoe moet je voetbalkaartjes kopen?

Oke, misschien een beetje een domme vraag, maar ik ben nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest, en ik wil kaartjes kopen voor een wedstrijd van 23 oktober. Hoe moet je kaartjes kopen? Moet dat via internet of kan je dat ook bij dat stadion zelf kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
3.4K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
helemaal geen domme vraag, ik zou het ook niet weten
Poet
9 jaar geleden
Gewoon naar de site van de thuisclub surfen en ergens "tickets" zoeken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoelang van te voren kun je die kopen? Ik wil naar Groningen PSV, zijn die tickets nu al te koop?

Het beste antwoord

Bij FC Groningen is het vanaf 4 weken voor de wedstrijd mogelijk om kaarten te kopen (zie http://www.fcgroningen.nl/home/kaartverkoop/losse-kaarten/). Voor niet-seizoenskaarthouders is het pas 2 weken voor de wedstrijd mogelijk om kaarten te kopen. De wedstrijd Groningen-PSV (speeldatum 23 november) zal dus pas eind oktober in de verkoop gaan.
Of je dan ook daadwerkelijk kaarten kunt kopen, is een tweede. De wedstrijd tegen een topclub als PSV zal meer mensen naar het stadion lokken. Aangezien seizoenskaarthouders eerder kaarten kunnen kopen, zou het kunnen dat er geen vrije verkoop meer plaatsvindt. Hou hiervoor dus de site van FC Groningen in de gaten, vooral rond de 2 weken voor de wedstrijd tegen PSV.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt

Andere antwoorden (1)

Je kan dit makkelijk via het internet doen maar meestal heeft het stadion een fanshop dat de tickets verkoopt waardoor je de tickets dus bij het stadion zelf kan aankopen. Wanneer je een topmatch wenst bij te wonen kan je dit best een week opvoorhand doen omdat die tickets snel uitverkocht geraken. Zeker weten hoe dit werkt in jouw stadion? Bel dan gerust even naar de fanshop of zoek naar de facebookpagina van de harde kern (supporters) zij kunnen je zeker raad geven en vertellen wat je het best kan doen.