Heeft Luis Suarez wel gebeten tijdens de WK wedstrijd Italië - Uruguay van 2014?

Uit de beelden op TV kon ik het er niet uit opmaken. De "gebetene" wist dat Suarez in het verleden wel eens gebeten had. Misschien stelde de "gebetene" zich aan.

9 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

Suárez heeft Chiellini inderdaad gebeten. Overigens de derde keer dat Suárez iemand tijdens een wedstrijd bijt. En het is inderdaad niet heel duidelijk te zien op de camera beelden dat die bijt, maar de beweging van zijn hoofd, Chiellini die grijpt naar zijn schouder en Suárez die voelt aan zijn tanden zegt genoeg.
Hier ook nog een foto van de schouder van Chiellini waar toch duidelijk de tand afdrukken van Suárez instaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat Suarez met een open mond op de schouder van Chielini viel en dat zodoende zijn boventanden op de schouder terecht kwam. Ik had niet het idee dat hij echt een beet gaf. Maar gezien het verleden van Suarez ligt het wel voor de hand dat het expres ging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nos.nl/wk2014/video/665909-itauru-suarez-bijt-chiellini.html Bekijk het filmpje maar eens goed. Je ziet heel duidelijk dat Suárez niet valt. Hij maakt een onnatuurlijke beweging naar de schouder van Chiellini, wat ik in mijn antwoord al aangaf.
Ook zie je Suárez voordat die bijt al kijken naar zijn schouder. Dit verraad dat die het al van plan is.
Nog een gegeven is dat als je de foto bekijkt niet alleen zijn voortanden instaan maar ook een onderhoektand. Dit gebeurt eigenlijk ook niet als je valt.
Alles bij elkaar genomen is het overduidelijk dat Suárez met opzet de tegenstander heeft gebeten. Op het moment stonden ze nog gelijk dus het zou wel uit frustratie geweest zijn, maar alsnog.