Ik vraag me af wat ze met het gras doen in een voetbalarena als er een concert plaats vind?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
12.4K

Antwoorden (5)

Ik geloof dat er in de amsterdam arena iets onder word geschoven, zodat het gras mooi blijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de arena gaat er plastic matjes overheen
Het gelredome rijden ze het veld naar buiten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De modernere en grotere voetbalstadions hebben de mogelijk om (een gedeelte van) de grasmat onder de tribune te schuiven.
Indien dat niet mogelijk is wordt er vaak een verhoging overheen gebouwd van ongeveer 30 - 50 centimeter hoog waar houten platen op liggen waar het publiek dan op staat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij grote concerten worden speciale plastic platen gelegd, ze zijn aan elkaar gekoppeld zodat ze niet verschuiven. Ook zijn ze voorzien van gaten zodat er lucht bij de mat kan blijven komen en regenwater afgevoerd wordt.
Ik heb zelf met vrachtwagens gereden met podia voor grote internationale artiesten....
Bij stadions waar dat mogelijk is wordt natuurlijk de mat "gewoon" weggehaald, maar bij ouderwets gras is bovenstaande manier gebruikelijk.

Op de foto is de bouw van een concert van Robbie Williams in Estland te zien, met gedeeltelijk afgedekte grasmat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de grasmat van de arena wordt naar beneden gedaan en dan bouwen ze een vloer die geheel op maat gemaakt en genummerd is leggen ze neer