Nee want de UEFA is Europees en Marokko is dat niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Marokko hoort bij Noord Afrika. Best ook wel vreemd dat landen als Israel en Turkije er wel bij zitten immers dit zijn ook geen Europese landen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In overleg zal dit zeker mogelijk zijn. Zie het voorbeeld van Australië wat zich heeft aangesloten bij de Aziatische bond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
UEFA is niet alleen voor Europa, maar ook een heel groot stuk van Azië (zeg maar wat vroeger de Sovjet-Unie was). Israel is bij vele sporten bij "Europa" gevoegd omdat het zoals het heet cultureel met Europa nauwere banden heeft dan met de omliggende landen. (Dat is een politiek correcte manier om te zeggen dat het niet leuk is om met je buurjongetjes te spelen als je elkaars bloed letterlijk wel kan drinken.)
In principe niet. De UEFA is de europese voetbalbond en Marokko is afrikaans. Nou is het geval dat Israel ook geen europees land is, maar wel toegetreden is tot de UEFA. Dit is omdat de arabische landen Israel niet erkennen en daarom niet toelaten tot hun voelbalbond. Dus mocht Marokko niet meer worden erkend door afrikaanse bond, wat al heel onwaarschijnlijk is, dan zou er een mogelijkheid zijn, maar dan nog is het zeer onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit kan niet, de UEFA is een Europese bond, Marokko ligt in Afrika dus kan dit niet.