Waarom is het publiek bij een voetbalwedstrijd altijd eerder klaar met het zingen van het Wilhelmus dan de muziek?

Het publiek is altijd al klaar als de muziek nog bezig is.

11 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 3/4 keer dat ik in een kerk ben geweest, viel dat mij ook op. goede vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelden een trager volkslied gehoord dan het Nederlandse, met alle respect. Ik begrijp dat wel bij iets snels als de meeste sporten.

Het beste antwoord

Dat is een algemeen verschijnsel, je hoort het ook gebeuren bij een groep kinderen die een liedje zingt. De een jaagt de ander op en als ze dan niet naar de muziek luisteren wordt er steeds sneller gezongen. En dan ben je dus eerder met je tekst aan het eind dan dat de muziek daar is aangekomen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt door de akoestiek.
De muziek gaat de rondte in, waardoor deze niet meer goed 'aankomt' bij het publiek in de oorspronkelijke vorm.

Grote groepen (en kinderen!) gaan altijd sneller zingen, wannneer de muziek niet meer goed te horen is.
Daarom zijn ze eerder klaar, dan dat de muziek in werkelijkheid klaar is.