Wie was de laatste voetbalclub die de titel won zonder clubkleuren rood en/of wit, psv, ajax, twente, az en feyenoord hebben allemaal deze kleuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
3.5K

Het beste antwoord

Dan moet ik inderdaad heel ver teruggaan in de tijd en kom in het seizoen 1963/1964.
Nederlands Kampioen was in dat seizoen de club DWS.
Door Wilskracht Sterk (DWS)
Het tenue is: witte sokken, witte broek en een shirt met blauwe en zwarte verticale strepen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem aan dat je de clubkleuren rood/wit bedoelt in het logo van de club.

Toegevoegd na 12 uur:
In 1907 werd de club opgericht onder de naam Hercules. De naam werd op 22 maart 1909 veranderd in Door Wilskracht Sterk (DWS). De clubkleuren zijn blauw-zwart. De profclub DWS speelde haar thuiswedstrijden in het Olympisch Stadion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1907 werd de club opgericht onder de naam Hercules. De naam werd op 22 maart 1909 veranderd in Door Wilskracht Sterk (DWS). De clubkleuren zijn blauw-zwart. De profclub DWS speelde haar thuiswedstrijden in het Olympisch Stadion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleur van de broek is niet altijd onderdeel van de clubkleuren, de clubkleuren van Sparta zijn rood en wit, thuis spelen zij met een zwarte broek. De clubkleuren van DWS zijn inderdaad blauw en zwart (dus geen rood en/of wit), dit is volgens mij het juiste antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Beemertje83, ben het eens met jouw stelling.
De broek hoort niet bij de clubkleuren.
P.S.V. speelt ook in het Rood/Wit met standaard een zwarte broek, Feyenoord ook en SP-AR-TA ook.
Bedankt voor je support !

Andere antwoorden (3)

Volgens mij was dat DOS (Door Oefening Sterk,) uit Utrecht in 1958.
De clubkleuren waren geel/zwart.
DWS uit Amsterdam werd weliswaar in 1964 landskampioen met een blauw/zwart gestreept shirt, maar wel met witte broek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kafka, beter lezen. Dat zeg ik er ook bij maar die droegen wel een witte broek vandaar.
En bedankt voor het minnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De clubkleuren waren blauw en zwart, de kleur van het broekje is niet altijd onderdeel van de clubkleur. Kijk maar naar Sparta, de clubkleuren zijn rood en wit (zoals zij altijd zingen) maar thuis spelen zij met een zwart broekje. Misschien iets genuanceerder maar volgens mij is het juiste antwoord op deze vraag inderdaad DWS.
De Amsterdamse voetbalclub DWS (tegenwoordig speelt deze club op amateurniveau) is dat geweest. Deze had blauw en zwart als clubkleuren. Dit was in het jaar 1964 dus je moet inderdaad een heel stuk terug in de geschiedenis van het Nederlands voetbal!

Ook de Utrechtse voetbalclub DOS (na fusie met andere Utrechtse clubs FC Utrecht) werd een keer kampioen. Deze had geel en een klein beetje zwart als clubkleur(en). Dit was in het jaar 1958 dus dan moet je nog verder terug kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DOS uit Utrecht