Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan voetballers altijd klagen als ze een gele of rode kaart hebben gekregen?

Als de scheidsrechter hem heeft gegeven, mag hij hem toch niet meer intrekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

ze zijn dan boos, ze vinden dat natuurlijk niet leuk. Dan gooien ze hun woede eruit, het heeft niet veel zin maar als je boos bent doe je dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze klagen omdat ze weten geel is een waarschuwing en rood eraf...
en als ze die krijgen vinden ze van hun zelf dat t altijd onterecht is,, en soms is dat ook zo..
gelukkig worden tegenwoordig de beelden goed terug zodat ALS ze in beroep gaan het vaak gegrond is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar hij kan later wel door de KNVB geseponeerd worden nadat ze de camera beelden hebben bekeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetballers gaan helemaal niet ALTIIJD klagen als ze een gele of rode kaart krijgen.
Natuurlijk gebeurt het wel eens, soms terecht, maar soms ook onterecht.
Voetballen is een wedstrijd of, zo je wilt, een strijd.
En in het heetst van de strijd wordt er wel eens fel gespeeld.
Dit levert af en toe een gele of rode kaart op.
Soms reageert een speler hier, door adrenaline gevoed, onfair op. Soms ook maakt de scheidsrechter een onterechte beslissing. Dit dan vervolgens weer tot woede van de speler. Logisch.

Kortom:
Soms wordt er terecht gestraft: Een gevolg van het spel in het heetst van de strijd.
Soms wordt er onterecht gestraft: In dat geval kan een speler soms fel reageren.
In de meeste gevallen respecteert de speler echter de beslissing van de scheidsrechter, en neemt zijn verlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik wel eens gehad toen ik nog op voetbal zat. Ik kreeg een gele kaar omdat ik de overtreding niet expres had gedaan. En toen ging ik klagen en toen daarna kreeg ik een rode kaart. Voetballers klagen alleen omdat ze het niet met de scheidsrechters eens zijn, of ze balen heel erg van dat ze een rode/gele kaar krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kaarT
Omdat ze het niet eens zijn met de beslissing van de scheidsrechter, wat volkomen logisch kan zijn. Vaak zijn ze niet eens boos, maar uit gewoonte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze willen geen kaart, of ze zijn het er niet mee eens, dus gaan ze protesteren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zijn ze dan boos en gaan ze zeggen dat het geen kaart was.
Want ze zijn het er niet mee eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adrenaline!
(Lees meer...)
12 jaar geleden
omdat ze er ook voor moeten betalen en ze mogen miss volgende wedstrijd niet meedoen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding