hoe wordt een leren voetbal gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met..... leer denk ik.

Het beste antwoord

Lapjes leer in de vorme van zeskanten en vijfkanten worden aan elkaargenaaid. Hierdoor ontstaat de rond vorm. Het laatste lapje zit aan de "ballon" gelijmd, met het ventiel. Als het laatste leren lapje ook nog vast zit, kan de bal opgepompt worden.
Tegenwoordig worden er geen leren ballen meer gebruikt, kunststof is eenvoudiger te verwerken, en minsten net zo sterk.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Ha, die Barkie;

Ter aanvulling: echt leer wordt om nog een reden niet meer gebruikt: het neemt veel vocht op waardoor de bal op een nat veld ontzettend zwaar wordt en slecht te spelen is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Leer wordt ook niet meer gebruikt omdat kunststof een stuk goedkoper is.