Wat is de meest gekke voetbalwedstrijd van Europa?

Ik heb al heel veel wedstrijden in Europa bezocht, van Barca-Real, Turkse en Russische derby's tot de Old Firm in Schotland. Maar wat is de gekste die ik echt bezocht MOET hebben in Europa?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Het beste antwoord

Het ligt eraan op welke manier je het opvat..

Als je een 'gekke' wedstrijd wilt zien. dan moet je toch echt in Engeland zijn. Qua sfeer zou een Liverpool - Chelsea een van de betere zijn.

Wil je een 'gekke' wedstrijd qua sfeer dat de supporters helemaal door het dolle heen zijn dan raadt ik Griekenland aan voornamelijk FC Aris
Aris - PAOK Saloniki bijvoorbeeld. Tik dat maar eens in op Youtube

Dus je moet je vraag iets verder toelichten. Wil je een mooie wedstrijd zien of wil je juist de mooie sfeer in het stadion ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Arsenal - Manchester, een echte aanrader!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Man united - Man city
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als je naar Argentinië gaat, dat je dan een aardig gekke wedstrijd krijgt als het gaat om derby's. Ik geloof dat de beste vier teams derbyteams van elkaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik zie dat je europa bedoeld!
Turkije vs Tsjechie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van dit seizoen denk ik toch echt Internazionale - Tottenham 4 - 3.
FC Twente - Spurs 3 - 3 was ook een kraker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fenerbahce - galatasaray
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jaar of 25 geleden hoorde ik op de radio een verslag over een merkwaardige voetbalwedstrijd (op zaterdag?) tussen twee vrouwenvoetbalteams.
Beide stonden aan kop maar geen van beide wilde promoveren.
Daarom probeerden ze doelpunten in eigen doel te scoren. De doelen werden niet aangevallen maar hartstochtelijk verdedigd door de tegenpartij.
De uitslag weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL lollollollol +
Qua sfeer: Een wedstrijd in de onderafdeling in Engeland. Houten tribunes en een uitstekende 3e helft in de lokale pub.

In Nederland: Spakenburg - IJselmeervogels.

Maar op dit moment is het 6 nations rugby toernooi bezig. Probeer een ticket te krijgen in Dublin van het Ierse team tegen Engeland. Ronduit geweldig, wat een sfeer!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hadjuk split gekke mensen daar ze bedreigen je gwn als je niet goed heb gespeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juventus - AC Milan

Forza Juve !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier op een site een top 10 gevonden van DERBY'S dus daar zit bijvoorbeeld geen Barcelona-Real madrid bij.

Ik zal de top 3 alvast laten zien, dus de andere 7 moet je zelf even kijken op de bijgevoegde bron.

De top 3 uit de lijst is als volgt:

3. Celtic tegen Rangers

2. Fenerbahce tegen Galatasaray

1. Boca Juniors tegen River Plate

Zie de bijgevoegde foto's, de sfeer acties tijdens Boca Juniors tegen River Plate. Een echte aanrader deze wedstrijd, wat een fantastische sfeer.
en op het filmpje zie je de sfeer in deze wedstrijd ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Portugal moet je in dat gebied ook even bezoeken. De derby tussen Benfica en Sporting lekker in de hoofdstad Lissabon..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien FC Antwerp - Vitosha Sofia in de jaren 80. In Sofia werd het 0-0. Antwerp moest dus winnen. Bij een gelijk spel zou Sofia verder zijn in Europacup 2 of 3 (nu Europa League). Sofia maakte 0-1. Antwerp in de slotfase 1-1. Sofia maakte 1-2 en ook nog eens 1-3. Er waren nog enkele minuten te spelen. Toen kregen o.m. Nico Claesen het op zijn heupen. Het werd 2-3, niet genoeg, te laat dacht men, 3-3, zou het dan toch nog, en jawel hoor, 4-3. Antwerp ging door! Verslaggever was Frank Raes. Hij zei: "Hoe is dit mogelijk?! Hoe is dit mogelijk?! In voetbal is alles mogelijk!"
In een ver verleden is eens Heerenveen - Ajax gespeeld. Abe Lenstra speelde voor Heerenveen, Rinus Michels voor Ajax. Het stond 1-5. Toen kreeg Abe Lenstra het op zijn heupen. Uiteindelijk werd het 6-5. Er is ook nog een speelfilm over met o.m. Maarten Spanjer als Rinus Michels.
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Kijk ook op youtube, o.m. over FC Antwerp - Vitosha Sofia, of Royal Antwerp FC - Vitosha Sofia. Het was in het seizoen 1989 - 1990. De cup heette UEFA-Cup. 20 minuten raakte bij een 0-1 stand een Antwerp-speler geblesseerd, waardoor de ploeg met 10 man verder moest. Toen het uiteindelijk na 1-3 4-3 was geworden, zei Frank Raes ook nog: "Onvoorstelbaar, onvoorstelbaar, dat dit kan!".
Ook aardig (misschien niet voor ons Nederland) is het verslag van Rik de Saedeleer over Nederland - België n.a.v. het doelpunt van Georges Grun tegen Hans van Breukelen, jaren 80. Daardoor miste Nederland de WK kwalificatie en ging België door. Ook op youtube. België won thuis met 1-0. De terugwedstrijd werd in de rust 0-0. Na de rust kwam Nederland tegen de verhoudingen in op 1-0. Als deze stand aan het einde zou zijn bereikt, zou verlengd moeten worden. Het werd ook nog 2-0. België bleef aandringen. Rik zei: "Ze lopen, ze lopen, niet te geloven" Even later, ca 8 of 6 minuten voor tijd viel het doelpunt van Grun. Rik zei: "Dat is em, dat is em!" "Maar we zijn er nog niet". Na afloop zei hij: "We gaan, we gaan!" Bij de NOS was Theo Reitsma verslaggever. Toen het doelpunt van Grun viel, werd het stil bij hem.
corzijlstra
13 jaar geleden
Nog even over FC Antwerp - Vitosha Sofia. 1 minuut voor het einde van de officiële speeltijd was het 1-3. Er kwam 6 minuten extra tijd bij vanwege de blessurebehandeling van de Antwerpspeler.