Waarom wrijven voetballers na een mislukte doelpoging vaak over hun neus?

Dat gebeurt zo vaak, het zal wel iets met schaamte te maken hebben, maar waarom is het dan niet over je hoofd krabbelen, of aan je oorlel rommelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Snuffel
13 jaar geleden
Nog erger: ze gaan ook op de grond spugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je kruis zitten is geen doen voor het oog van de camera.

Het beste antwoord

dit doen ze als een soort van schaamte, met de hand op je neus wrijvend kijken meer mensen naar je hand maar ook verbergt het ook een deel van je gezicht, ik doe het zelf ook , meestal in combinatie met naar de grond kijken om zo minder gezien te worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het zal beslist gewoon een aanwensel zijn, het niets te maken hebben met een mislukte doelpoging.
de speler zelf zal het niet eens weten dat hij dat doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle vormen gebeuren.

Het is uit frustratie.
Als je meer wedstrijden kijkt zie je dat vanalles gebeurt.

Wild zwaaien met de armen - suarez
handen in het haar - van der vaart.
naar de grond kijken en aan zijn neus zitten - sneijder

Alle vormen kom je tegen !

Toegevoegd na 1 uur:
Echter ,
Waarom het vaakst de neus.
Dat komt omdat een voeballer zweet. Na een actie wrijf je meestal het zweet van je gezicht.
Op je neus voelt zweet het meest hinderlijk aan. Omdat het op je neus van je lichaam afdrupt. Daarom na een actie/inspanning, wrijf je meestal even het zweet weg.
Dat zal misschien een duidelijker verklaring voor je zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is zeker geen schaamte zoals hieronder word gezegd.

Toegevoegd na 1 uur:
Ja in sommige gevallen natuurlijk wel XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ja, dat is wel zo, ik tel de verschillende reacties ook niet, maar dat neus wrijven komt toch echt het vaakst voor, denk ik. Zou ik een stomme vraag gesteld hebben?
Nou ja, zou kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat een voeballer zweet. Na een actie wrijf je meestal het zweet van je gezicht.
Op je neus voelt zweet het meest hinderlijk aan. Omdat het op je neus van je lichaam afdrupt. Daarom na een actie, wrijf je meestal even het zweet weg.
Dat zal misschien een duidelijker verklaring voor je zijn.