Ik heb een (tennis) racket gekocht en laten bespannen bij winkel X maar nu is (binnen 3 maanden) mijn racket kapot. Wat zijn mijn rechten?

Bij een winkel (waarvan ik de naam maar achterwegen laat) heb ik een tennisracket gekocht en deze later laten bespannen.
Het racket is net 3 maanden oud en de bespanning 2 maanden.
nu is na een goed geraakte bal mijn racket precies waar de bespanning wisselt van lengte naar breedte gebroken (links en rechts)
Ik heb de bonnetjes niet meer.
Maar ik heb wel een klantenkaart waar mijn aankopen ook op terug te vinden zijn. (als het goed is)

Wat zijn in dit geval mijn rechten?
Kan ik mijn geld terug krijgen?

Toegevoegd na 1 minuut:
nog even ter verduidelijking:

het gaat dus om een bespanningsfout...

en het kwaaltje dat het racket gaat afschilferen blijkt na wat navraag ook niet ongewoonlijk te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tennis
3.1K

Het beste antwoord

Je rechten zijn dat de winkelier je een deugdelijk product verkoopt. Als het een professioneel racket is zal de winkelier je tegemoet moeten treden en het racket vervangen als het om een fabrieks- of bespanning fout gaat.

Je hoeft niet persé een bonnetje te hebben als je kunt aantonen het racket te hebben gekocht. Een klantenkaart of afschrift kan ook.

Uit je vraag maak ik niet op of je al de klacht aan de leverancier hebt voorgelegd. Dat zou je als eerste moeten doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op de site consuwijzer kan je terecht voor meer informatie over consumentenrecht. HIerop staat hetzelfde als ik hierboven al aangeef.

Het lastige is dat bij zaken als hockeysticks en tennisrackets behoorlijke krachten worden gebruikt. Het is lastig aantonen dat het om een fabrieksfout gaat en niet om ondeugdelijk gebruik. Als je dit door een onafhankelijke partij kan laten vastleggen is het makkelijker.

Doorgaans geeft een goede winkel ook wel zelf garantie. Dat verschilt ook per winkel. Ik heb wel ervaring met winkels die zo'n product sowieso zonder gezeur vervingen als het zo snel kapot ging en het is dus verstandig daar vooraf informatie over in te winnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja deze vraag is om even wat informatie te winnen over mijn rechten...
Morgen ga ik naar de winkel.
ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben tnx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat het maar weten. Maar je recht hebben is wat anders dan je recht krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, lastig aantonen.... Je ziet toch aan het blad of je er al dan niet op de grond mee hebt gegooid (en dat ie daarom stuk is), of dat het van binnen uit stuk is gegaan. Dan komt de vraag: is het het racket, of komt het door het bespannen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms wel. Maar als het een duur racket is en een goed winkel zullen ze vast wel een oplossing hebben.