moet je om in een internationale tennistoernooi/grand slam mee te doen. in de Nederlandse ranglijst staan? zowel, hoe kom je daar dan?

ik wil heel graag op een hoge niveau tennissen, maar weet niet hoe ik daar kom. moet je gescout worden? moet je in de nederlandse ranglijst staan? waar kan je het best tennissen? of moet je een bepaald ranking hebben? en hoe schrijf je zich dan in zo'n internationale toernooi/grand slam in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
4.7K

Antwoorden (1)

Mooi dat je deze ambitie hebt, maar je komt er niet zomaar. Er zijn veel verschillende nationale en internationale toernooien. Wil je meedoen aan internationale toernooien, dan moet je eerst een nationale ranking hebben. Hiervoor moet je je aansluiten bij een tennisvereniging en via deze vereniging kun je je inschrijven voor toernooien. Als je hier goed in presteert krijg je punten voor de nationale ranking. Vervolgens kun je meedoen aan de laagste internationale toernooien. Hier kun je punten verdienen voor de ATP-ranglijst. Als je hier genoeg punten scoort, kun je meedoen aan de challengertoernooien, waar weer meer punten te verdienen zijn voor de ranglijst. Hierna kun je meedoen met ATP-toernooien en grand slamtoernooien. Ik hoop je ooit te bewonderen op tv!

Succes!
Bert