Hoe worden F1-auto's vervoerd?

Worden de F1-auto's van de teams meevervoerd en als dat zo is hoe? Of krijgen ze die bijvoorbeeld op de locatie van de race?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Formule 1
3K
Antoni
8 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk worden deze auto's in delen vervoerd. Grote delen zijn heel eenvoudig afneembaar, zoals de banden, de voorvleugels en de achtervleugel. Op de nieuwe locatie worden ze weer in elkaar gezet en daarna heel precies afgesteld op de specifieke kenmerken van het circuit waar ze dan zijn. Het is dus niet zo moeilijk als het lijkt om zo'n hele auto te vervoeren.

Antwoorden (1)

Afhankelijk van waar ze naar toe moeten, in een vrachtauto, of met een vliegtuig.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is afhankelijk van de afstand en de prijs als het in een ander land is kijken ze ook naar de prijs maar als het te ver is kiezen ze meestal het vliegtuig maar ze hoeven bijna nooit zover te reizen dus meestal een vrachtwagen en dat is vaak ook goed koper