waar word een judopak van gemaatk?

Dit is voor een project over judo... en ik kan er eigenlijk niks over vinden. Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Poet
10 jaar geleden
Hier staat veel info over Judo
http://www.jbn.nl/cDU1_default.aspx

Antwoorden (4)

Dit wordt gemaakt van dikke katoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
http://www.hantei.nl/pages.php?id=1711
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist,dikke katoen.
polyester/katoen. Er is verschil in judopakken qua dikte. Misschien kan je nog meer vinden in de bron die ik heb toegevoegd. Desnoods een mailtje sturen. Zij kunnen je vast meer vertellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik hier ook al zei
http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/sporten/overig/dragen-judoka-judopak.480421#1521327
Stevige dubbel geweven katoen!
Dat heet dan soms keper (het patroon dat ontstaat door de manier waarop de ketting en de inslag van dat katoen door elkaar gevoerd worden}
, of linnen ( textiel dat is geweven uit gesponnen vlas = erg duur, dus vooral voor professionals)
of canvas (dikke katoen, zoiets als waar overalls van gemaakt worden.

Veruit de meeste judogi (judopakken) zijn vervaardigd uit linnen of canvas. Naargelang de mate van beoefening van de judosport die wordt beoefend varieert wel de sterkte van het judogi materiaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De broek van een judopak is van gewoon dunne katoen met meestal een koord in de taille om de broek op de houden. De jas of kimono echter is gemaakt van dubbele katoen met een gewatteerd laagje er tussen en vele malen kruiselings gestikt.