Webfeud: wie wint het spel bij een gelijke eindstand?

Ik speel al jaren Webfeud (dus geen Wordfeud) op pc en smartphone. In de spelregels op www.webfeud.com wordt nergens vermeld wie, bij gelijkspel, de winnaar is en waarom. Degene die aan het eind van het spel letters overhoudt, kan bij gelijkspel toch winnaar zijn (zie afbeelding). Wie weet hoe dit wordt bepaald?

Picture for question
6.7K

Antwoorden (2)

Als je letters overhoud, word de waarde van die letters van je punten totaal afgehaald.
In dit geval had de andere speler waarschijnlijk ook letters over, die net iets meer punten waard waren, waardoor jij uiteindelijk won.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo staat het ook in de officiële spelregels van Scrabble (zie bron):

"Bij het einde van het spel wordt het puntenaantal van elke speler verminderd met de punten van de blokjes die hij nog over heeft."
7 jaar geleden
Pieter2011
7 jaar geleden
Nee Ritsuka, in dit geval was de tegenspeler uit (en hield dus geen letters over). Alleen degene die won had dus nog letters over.
Amadea
7 jaar geleden
Dan is er iets fout gegaan. Want in de spelregels staat dat degene die z'n letters uit speelt de punten van de overblijvende letters van de tegenspeler bij z'n score opgeteld krijgt. Dus die had vier punten meer moeten hebben en jij vier punten minder.
Pieter2011
7 jaar geleden
@Amadea
Die punten zijn netjes opgeteld bij de eindscore van de tegenstander, wat resulteerde in gelijkspel. Maar dan komt er een winnaar uit de bus, in dit geval de speler die letters overhield. Waarom nu juist deze speler winnaar werd, dáár ben ik benieuwd naar!
Ritsuka
7 jaar geleden
dat is inderdaad erg vreemd.
De regels van Wordfeud zijn anders dan die van Scrabble. Bij scrabble worden de overgebleven punten van elke speler verminderd.

Bij Wordfeud worden de overgebleven letters van de tegenspeler van zijn totaal afgetrokken, waardoor je, als je achterstaat, nog steeds kunt winnen!