Is er een uitleg voor beginnersgeluk ?

Ikzelf versla soms mensen in (gezelschap)spelen als ik het nog nooit eerder gedaan had en zij dan wel, als ik iemand iets leer heb ik het soms ook zitten, hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is uitleg voor behalve dat beginnende spelers geen idee hebben van de strategie van het bepaalde spel, hun speelwijze staat dan haaks op wat anderen verwachten en dat levert kennelijk voordeel op. Ik speel veel poker, en wanneer iemand onervaren zich in het spel voegt ga ik weg... op speelwijze van onervaren pokerspelers is geen pijl te trekken waarop ik mij niet winstgevend kan aanpassen anders dan gewoon te vertrekken....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Beginners horen geen geluk te hebben denk ik. Je gaat er vanuit dat ze zullen verliezen omdat ze beginners zijn, maar ze kunnen gewoon geluk hebben zeker bij spelletjes waar geluk een erg grote rol speelt.

Ook zijn beginners onberekenbaar en doen ze dingen die 7 van de 10 keer slecht uitpakken, maar 3 van de 10 keer succes opleveren. Als je meer ervaring hebt dan doe je dat soort dingen niet meer en wordt het meer voorspelbaar hoe je medespelers spelen. Spelletjes die je erg vaak speelt werken vaak onbewust en met ervaren spelers is het duidelijk wat het strijdplan is. Bij het spelen tegen beginners valt dat onbewuste patroon weg en raak je zelf ook ernstig in de war.