kan je waterskiën zonder vaarbewijs?

hey allemaal

ik heb een vraagje.

ik heb een speed boot gekocht voor te gaan waterskiën samen met een vriend. ik ben in bezit van een vaarbewijs maar mijn vriend niet.

mag ik nu achter de boot waterskiën zodat mijn vriend de boot bestuurt?

de boot is 6 meter en vaart +-70km/u

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Antwoorden (2)

Nee, je vriend heeft geen vaarbewijs, dus die mag de boot niet besturen. Dus dat wordt heel langzaam waterskieën als je vriend je gewon zwemmend vooruit trekt.

Als je zelf wilt gaan waterskiën, zul je iemand (extra) mee moeten nemen die wel mag varen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij mag inderdaad niet met jou boot varen, aangezien jouw boot harder kan dan 20km per uur. Ook als hij jou langzaam voort zou trekken is hij in overtreding, want het gaat er niet om hoe hard je gaat, maar hoe hard de boot kan.

Je maat mag wel met je boot varen als jij ook in de boot bent, jij bent dan wel verantwoordelijk. Als hij vaart, zou jij dus bijvoorbeeld niet teveel gedronken mogen hebben.

Het is trouwens ook beter om met zijn drieën weg te gaan als je gaat waterskiën, zodat 1 kan waterskiën, 1 kan varen en de laatste de waterskiër in de gaten kan houden.