Waarom zijn kaartjes voor kinderen goedkoper bij pretparken en speeltuinen?

Voor kinderen betaal je minder entree bij veel musea en pretparken. Bij activiteiten die minder geschikt zijn voor kinderen is dat begrijpelijk, maar waarom is dit ook het geval bij dingen die zich richten op kinderen. Het zou logischer zijn om de prijs voor kinderen hoger te maken omdat zij degenen zijn die het meest gebruik maken van de attracties/speeltoestellen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (1)

Als de kinderen komen, komen de ouders mee, en DAT zijn degenen die het geld uitgeven. Vooral ook aan extra's als eten en drinken. Hoe goedkoper het voor de kinderen is, hoe aantrekkelijker het is met het hele gezin te gaan - vooral als je meer dan 1 kind hebt. En als je het idee hebt voordelig binnen te zijn gekomen, zit het geld de rest van de dag losser in de portemonnee.

En kinderen waarvoor die korting geldt komen NOOIT zonder ouders. Maak je het juist goedkoop voor volwassenen, dan zit je voor je het weet met een pretpark vol pubers, en daar zit vreemd genoeg geen pretpark op te wachten.

Vergelijk het maar een beetje met het systeem dat vroeger in toeristengebieden heel normaal was , dat vrouwen minder of zelfs geen entree hoefden te betalen ; dan kwamen de mannen vanzelf. ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
kinderen zeuren gelijk om patat en ijs natuurlijk ;)
ronron1212
7 jaar geleden
@Marleen hoezo kan me daar niets van herinneren. Vergelijk het maar een beetje met het systeem dat vroeger in toeristengebieden heel normaal was , dat vrouwen minder of zelfs geen entree hoefden te betalen ; dan kwamen de mannen vanzelf. ;-)