In hoeverre zijn de regeringen van landen betrokken bij de olympische spelen wat de vrede betreft?

In de oudheid werd er voor de olympische spelen een vrede tussen de deelnemende staten/plaatsen/landen nagestreefd. Deelnemende staten mochten onder andere geen gewapend conflict beginnen en geen rechtszaken aanspannen of executies voltrekken. Overtreders kregen een fikse geldboete.

Ook de moderne Olympische Spelen kennen nog steeds deze Olympische vrede.

Maar zijn de betreffende regeringen dan ook officieel/formeel betrokken bij de spelen waarbij ze een soort vrede/staakt het vuren moeten sluiten met eventuele vijandige landen of een dokument moeten ondertekenen niet zoiets te beginnen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Spelen_in_de_Klassieke_Oudheid

7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Regeringen van landen zijn sterk betrokken bij de olympische spelen wat de vrede betreft. Ze zorgen ervoor dat deelnemers veilig kunnen reizen en deelnemen aan de spelen. Ook zorgen ze ervoor dat er geen politieke spanningen zijn tussen deelnemende landen. Daarnaast zorgen regeringen ervoor dat er een goede infrastructuur is voor de spelen.
Bronnen:
4 maanden geleden