Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tekenbeet voorkomen. Is het zo dat hoe harder mens/dier lopen, hoe minder de kans is dat je last van teken hebt ?

Ik vraag me af of teken eerder op een wandelaar kunnen springen/vallen, dan op een hardloper die flink doorloopt ? Geldt ook voor dieren, dat teken eerder op dieren springen die langzaam voorbij lopen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
811

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk inderdaad dat als je sneller loop dat je dan minder kans loopt op een teek. Maar eigenlijk alleen omdat je dan minder lang in het bos bent.

Teken zitten niet alleen in bomen maar ook vaak in (lang) gras. waardoor je het idee kan hebben dat er helemaal geen teek op je kan komen.

Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken over teken. Wanneer je thuis bent even controleren en mocht je er een hebben met een tekentang verwijderen. Als je de teek binnen 24 uur verwijderd is de kans op de ziekte van lyme verwaarloosbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
maar altijd de plek van de beet in de gaten houden om te kijken of er een reactie komt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding