Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de moonwalk?

Hoe zou je het precies moeten doen, kan iedereen het leren, wat voor schoenen heb je nodig, en wat voor ondergrond?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Kijk eens op youtube .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De moonwalk is makkelijk te leren, je hebt er misschien één dag voor nodig om het te leren, en als je een weekje oefent heb je het zo onder de knie. Als je googelt op hoe doe je doe moonwalk (of in het Engels, dat geeft beter resultaat) kom je al een eind ver, zo heb ook ik het geleerd.
fremar
7 jaar geleden
http://nl.wikihow.com/De-moonwalk-doen
Thecis
7 jaar geleden
Probeer te beginnen met een gladde vloer / gladde schoenen. Dit maakt het leren aanzienlijk gemakkelijker. Als je dan de beweging door hebt, kan je het proberen op op stroeve vloeren. Dit laatste is aanzienlijk moeilijker! (ik kan het alleen met schoenen met gladde zolen, op gympen met vloerbedekking kunnen sommige mensen dat ook, ik niet).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De basistechniek is vrij eenvoudig, maar om het er echt "smooth" uit te laten zien, dat vergt wel enige oefening. En een goede ondergrond i.c.m. schoenen.

Om de techniek te leren kun je in principe volstaan op sokken op elk soort vloer. Gewoon thuis dus.
In tekst uitleggen hoe de moonwalk gaat is vrij lastig, maar op Youtube zal het wellicht vol staan met filmpjes waarin het wordt uitgelegd.

Wat mij in ieder geval opvalt als mensen een moonwalk proberen, is dat men altijd het been dat naar achter sleept, dit been altijd optilt (op de tenen zet zegmaar). En dit is juist precies andersom.
Het been dat naar achter sleept staat met de voet plat op de grond en het been gestrekt. Het andere been buigt ligt door (dus knik in de knie), en daarvan til je de voet tot op de tenen op. Op dit been zet je als ware af.

Dus: linkerbeen klein beetje achterwaarts, op de tenen zetten en knie ligt knikken, rechterbeen stukje voorwaarts, gestrekt met voet plat op de grond. Vervolgens rechterbeen naar achterslepen, totdat je in een gelijkwaardige houding (afstand) uitkomt. Dan trek je het rechterbeen tot aan de tenen op en strek je het linkerbeen (en voet plat) en herhaal je de beweging met links. En zo door.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding