Is het toegestaan om een niet scherp vlindermes (afgerond) te importeren naar Nederland?

Ik wil graag een trainer vlindermes bestellen om trucjes mee te doen en als versiering. Maar in de wet staat dat vlindermessen totaal verboden zijn in Nederland. Nu vraag ik me dus af of trainers of afgeronde versies wel toegestaan zijn (om te importeren).

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is de versie die ik wil bestellen: https://www.cutss.com/collections/cs-go-butterfly-knives/products/black-night-painting-butterfly-knife-for-training-practice

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Ik vind het een goede vraag. Deze is overigens eerder gesteld. Maar dat ging om een vlindermes dat er anders uit ziet dan degene die jij wilt.

Ik zeg dat het niet verboden is. Want het is geen mes. Het is een bot stuk staal met 2 metalen handvatten.

Volgens de politie mag je een trainer gewoon hebben.

In de bronnen de eerder gestelde vraag. En wat de politie zegt. :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Let bij bestellen even op. Als het van buiten Europa komt moet je waarschijnlijk nog inklaring betalen. Dat is voor bedragen van boven de €20,- dacht ik. Maar dat moet je even nakijken bij de belastingdienst.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Volgens mij hoef je alleen belasting te betalen als het product ook in Europa of de EU gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vreemd antwoord van de politie. Voor een leek is niet te zien dat het een oefenmes is. En een bot mes kun je weer scherp slijpen.
Nep pistolen zijn immers verboden.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Nee SISI002 dat klopt niet.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@HeerVoldemort Hij is omgerekend vanuit dollars €22,20.
Zullen ze moeilijk doen over 20 cent?