welke verf kan ik het beste gebruiken om eierdozen te verven?

Ik wil schatkistjes maken. Mooi egaal van kleur, donkerbruin. Plakkaatverf wordt te licht en dof van kleur. Welke verf hecht beter en geeft mooi resultaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Eerst een klein laagje met een busje spuitplamuur eroverheen. Goed uit laten drogen. En vervolgens 2 lagen bruine lak uit de spuitbus of airbrush. Ten slotte aflakken met een paar lagen spuitvernis.
7 jaar geleden
Acrylverf met een hoog pigmentage.
Niet die van de goedkope winkels.
Die is prima voor sommige andere dingen, maar dekt net zo min als waterverf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Acrylverf is een verf die goed dekt. Desnoods even voorbewerken met Gesso. Kijk b.v. in de hobbyhoek bij Action. Je kunt het b.v. glanzend of mat aflakken (hoeft niet) en ook met goudverf accenten geven.Leuk idee om schatkistjes te maken van eierdoosjes en dat als traktatie voor kinderfeestje te maken! Je brengt me op een idee om samen met mijn kleindochtertje te gaan maken!
Ik heb even gekeken op www.pinterest.com , daar zie je enkele voorbeelden.
Succes!