Bestaan er dubbelgangers op de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die bestaan.er is mij zelfs verteld dat ik n dubbelganger in enschede heb wonen.ik heb dr nooit ontmoet maar ga ook geen moeite doen om haar te zoeken.

Het beste antwoord

ja die bestaan er zeker ..
iedereen heeft wel een dubbelganger..maar waar die woont weet je niet..
hier een voorbeeld van dubbelgangers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je ook hoe dat met een tweeling zit? Zijn dat al dubbelgangers of hebben die apart nog een dubbelganger?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk die apart ook dubbelgangers hebben..
wat denk jij??
iedere mens heeft er een, ook al ben je tweeling, je bent afzonderlijk toch een mens,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, zo had ik er nog niet over nagedacht ;)).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit en degelijk antwoord!!!

Andere antwoorden (6)

Ja. Saddam had er zelfs een heleboel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een dubbelganger (ook wel look alike) is een persoon die opvallend veel op een andere persoon lijkt. De term wordt vooral gebruikt voor mensen die sterk lijken op een beroemdheid, politicus of andere bekende persoonlijkheid.

Dubbelgangers verdienen soms geld door zich daarbij nog te kleden en te gedragen als degene op wie ze lijken. Zo kan men bijvoorbeeld Elvis Presley, hoewel hij al jaren geleden is overleden, nog steeds "ontmoeten" als dubbelganger. Een bekende dubbelganger is de actrice Jeannette Charles, die sterk lijkt op de Britse koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk en haar dan ook in een aantal films heeft gespeeld. Ook in Nederland neemt het fenomeen lookalike toe. Zo heeft André Hazes na zijn dood een eigen lookalike.

Van belangrijke politici in totalitair geregeerde landen is bekend dat ze dubbelgangers gebruiken om zich tegen een aanslag te beschermen. Zo gaat het verhaal dat Jozef Stalin tijdens een vergadering van de Verenigde Naties eens een sigaar tevoorschijn haalde. Een ander verzocht Stalin niet te roken, waarop de dictator de sigaar snel weer doofde. Het was volgens velen een duidelijk bewijs dat het niet de echte Stalin was. Er zijn meerdere mensen die later te kennen gaven dat ze als dubbelganger voor Stalin hadden gefungeerd, zoals bijvoorbeeld Feliks Dadajev die in 2008 in de pers voor het eerst verklaarde dat hij tijdens de Conferentie van Jalta een dubbelganger voor hem vormde om de buitenlandse geheime diensten af te leiden, zodat Stalin zelf ongemerkt kon arriveren. Volgens hem werden tijdens de conferentie twee mislukte aanslagen op Stalins leven gepleegd.

Andere politici waarvan bekend is dat ze dubbelgangers hadden of hebben zijn de Iraakse heerser Saddam Hoessein, zijn zoon Oedai Hoessein en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il. Het recentste voorbeeld van een bekende dubbelganger is Tina Fey, een dubbelganger van kandidaat-vicepresident Sarah Palin. Tina Fey trad tijdens de aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen van 2008 enkele keren erg overtuigend op als Sarah Palin in de populaire televisieshow Saturday Night Live.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
qua uiterlijk wel,(vele zelfs) maar niet qua structuur van bv. de vingerafdrukken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben mezelf eens tegengekomen 20 jaar geleden. Dat was heel eng. Hij zag mij niet en we hebben niet gepraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het antwoord is volgens mij op logische gronden "ja".

doordat er wat betreft de combinaties van genetische struktuur in verhouding tot het aantal mensen dat nú op Aarde leeft (6,7 miljard),er minstens zéker 1 persoon ergens rondloopt die bijna of zelfs gehéél op jóu lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee meestal word er gewoon gefotoshopt