wat is de spirituele betekenis van een steeds terugkerende merel ?

heb steeds de zelfde merel in mijn tuin (zonder m ooit gevoerd te hebben) hij hipt wat heen en weer fluit een deuntje en gaat weer weet dat er een spirituele betekenis voor is maar welke is dit?

Toegevoegd na 1 minuut:
elke dag om of rond dezelfde tijd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.2K
NadineZ90
7 jaar geleden
Weet dat het niets hóeft te betekenen. Dieren hebben ook hun routines en het lijkt erop dat deze merel een vast ritme heeft een daarop altijd rond dezelfde tijd in uw tuin op bezoek is. Mijn moeder heeft ook een merel in haar tuin. De hond blijft het arme beestje wegjagen, maar door de lijsterbes die in de tuin staat (lekkere besjes!) blijft de merel komen. Het is altijd dezelfde (herkenbaar aan enkele witte veertjes)

Het beste antwoord

Een betekenis die iemand eraan gegeven heeft is deze:

De spirituele betekenis van de Merel

De boodschap die hij ons geeft is voeden en zogen… een moederfiguur. Zo vertelt de Merel dat je wat liefdevolle zorg aan jezelf mag geven. Gun jezelf dat leuke uitje! Het klaar staan voor andere is goed, maar vergeet jezelf niet. Zorg goed voor je lichaam en geest. Als je voor iemand zorgt, is misschien nu de tijd aangebroken om die persoon op eigen benen te laten staan. En heb je misschien nog wat te bespreken met je moeder?

http://spiritueelinfo.nl/de-spirituele-betekenis-van-de-merel/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Dat klinkt goed!
Ivana
7 jaar geleden
Zo kan je overal wel wat achter zoeken. Waarschijnlijk is jouw tuin een goed broedgebied en die broedtijd komt er nu aan. De merel heeft een goede stek ontdekt en probeert door zijn gezang een vrouwtje te lokken. Zo simpel is het.
Rieneke1
7 jaar geleden
@Ivana, merels zijn standvogels...valt nu meer op nu het territorium afgebakend gaat worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Rieneke1 Ik volg je reactie niet. Wat bedoel je met territorium afgebakend worden in deze? (Ik weet bijzonder weinig van vogels, blijkt vanavond)
Rieneke1
7 jaar geleden
Een merel is in deze contreien een standvogel, dwz dat hij of zij veelal jaarrond op dezelfde plek blijft. Rond deze tijd gaan ze opvallen, omdat het mannetje begint met zingen. Dit zingen van vogels piekt in het voorjaar, omdat ze zo andere mannetjes laten weten dat dit gebied is opgeeist door dit mannetje. Verder zingt hij zo mooi hij kan om vrouwtjes te laten weten dat hij sterk is en niet piepjong en onervaren, want zijn repertoire is uitgebreid :) Maar goed dit alles past wellicht meer onder biologie :)
Thecis
7 jaar geleden
@ MrTomaat.
Mooi verhaal. Maar het zou inderdaad ook kunnen betekenen dat de plek gewoon goed voedsel heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank je wel een hele duidelijk en heldere uitleg