Wat is een orb volgens spirituelen/paranormalen/astrologen?

Het staat als voorbeeld vraag in deze categorie (spiritualiteit/astrologie). Maar wat zou een orb zijn in deze context?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Mensen maken wel eens foto's waar lichtbollen op zichtbaar zijn. Veel van hen denken dat dit het gevolg is van een vuiltje op de lens of door de weerkaatsing van het licht (van de flitser) op een stofdeeltje. Dit kan, maar dat is niet altijd zo. In sommige gevallen kunnen dit ook orbs zijn.

Orbs zijn soort lichtbollen / lichtcirkels die op foto's verschijnen. Dit kunnen entiteiten zijn. Bijvoorbeeld geesten die hun aanwezigheid
niet kenbaar maken, maar vervolgens toch door een foto vastgelegd worden. Ze kunnen overal zitten. Zo kan het ook een overleden familielid zijn.

Een stofdeeltje en een orb hebben overeenkomsten, maar er is ook duidelijk verschil. Een stofdeeltje is meestal minder goed zichtbaar en is in veel gevallen vervormd.
Een orb is daarentegen mooi rond en geeft heel vel licht. De orb kan in vele kleuren waarneembaar zijn evenals de groottes.

Orbs komen niet alleen op foto's voor. Ook tijdens filmopnames kunnen ze verschijnen.
Je ziet ze dan bewegend. Dat komt voornamelijk voor op plaatsen waar veel Paranormale Activiteiten zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
De voorbeeldvraag van GV staat er niet voor niets, er is vaker een vraag over gesteld:
http://www.startpagina.nl/v/spiritualiteit-astrologie/vraag/34272/orbs-ervan-geloof-erin-zeg
http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/vraag/277553/orbs-foto-foto-groter-gezelschap
http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/vraag/57460/witte-bollen-foto
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Leuk om even wat oude vragen te lezen ook, vooral de laatste en de reacties van de vrager die wil blijven geloven in "iets meer" terwijl keer op keer wordt uitgelegd dat het gewoon fysiek te verklaren is.